Voskování auta a jeho karoserie není žádná věda, stačí jen vědět, jak na to. Pokud hledáte stručný postup a jednoduchý návod, pojďte sem, vše se dozvíte.
Přemýšleli jste někdy nad tím, proč se některým autům tak leskne karoserie? Tajemství se skrývá nejen v jejím navoskování, ale i v dokonalé přípravě.
Pokud chcete mít stejný pocit při pohledu na své auto, začněte tím, že mu věnujete pořádnou dávku pozornosti při umývání. Doporučujeme sáhnout po kvalitním šamponu určeném speciálně na karoserii, naopak, vyhněte se univerzálním přípravkům.
Místo obyčejné houby zvolte jemnou rukavici z mikrovlákna. Karoserii vašeho vozidla s ní vyčistíte o mnoho šetrněji a nebudete na ní zbytečně vytvářet drobné škrábance. Po umytí opláchněte všechny zbytky šamponu z karoserie a nechte auto proschnout ve stínu. Důvod? Voda během sušení nezanechá žádné zbytečné skvrny.
Další podstatnou fází je odmaštění. To se podceňuje, no právě odmaštění sehrává klíčovou úlohu v tom, jak dobře dokáže vosk přilnout. Doporučujeme použít speciální odmašťovač, který zbaví povrch mastnot a starého vosku.
Odmaštění ale provádějte raději ve stínu, abyste měli jistotu, že produkt se nestihne odpařit dřív, než udělá svou práci. Pokud tento krok vynecháte, vosk se může usadit nerovnoměrně a jeho účinek nebude tak trvalý. Možná se zdá, že příprava na voskování je náročnější než samotné voskování, no uvidíte, že na výsledku to poznáte.
Pokud jde o samotné voskování, nejdříve třeba zvolit typ vosku. Na výběr jsou tuhý a tekutý vosk. Tekutý má pověst praktičtějšího řešení, protože se snadněji nanáší a rychleji schne. Ocení ho ti, kteří s voskováním začínají či jednoduše nechtějí investovat příliš mnoho času do péče o auto. Má však i své nevýhody.
Tou nejdůležitější je kratší životnost ochrany. Pokud tedy toužíte po déle trvajícím lesku, je dobré aplikaci zopakovat nebo zvolit spíše ten tuhý. Ten představuje ověřenou klasiku pro ty, kteří chtějí laku dopřát maximum odolnosti a ochrany.
Při jeho aplikaci je nutné postupovat důsledně, po menších plochách a vosk pořádně rozetřít. Odměnou za větší námahu je výraznější lesk a delší výdrž voskové vrstvy, což znamená, že auto bude déle a lépe chráněné. Pokud se neviete rozhodnout, který typ vosku zvolit, promyslete si, jak často chcete auto voskovat a co čekáte.
Začátečníkům bude vyhovovat tekutý vosk, no pokud chcete mít opravdu nejlepší výsledek, jasnou volbou je tuhý. S ním však třeba umět pracovat.
Někteří kombinují oba druhy těchto vosků, když nejdříve aplikují tuhý vosk jako základ a z času na čas použijí tekutý vosk, aby obnovili lesk a jemně oživili ochrannou vrstvu. Lepší je však zvolit jen jeden typ, nemusí být kompatibilní.
Pojďme se teď podívat, jak na voskování auta. Prv, než představíme konkrétní postup, chceme vás upokojit: voskování auta není žádná věda
Pokud jste zvolili tekutý vosk, nejlépe se nanáší pomocí měkké houbičky či aplikačního polštářku. Pracujte vždy po menších úsecích, díky čemuž rovnoměrně rozetřete vosk a nebudete mít problém s leštěním. Při tuhých voscích je dobrým trikem jejich nejdříve roztavit třením a až potom je přenést na povrch auta, který voskujete.
V obou případech platí, že vosk musí působit tak dlouho, jak doporučuje výrobce. Když vosk uschne, vezměte si kvalitní mikrovláknovou utěrku a jemnými, ale důslednými pohyby vosk vyleštěte. Tak získáte hladký a lesklý povrch bez skvrn.
Pokud jde o frekvenci voskování, ta závisí od více faktorů. Nejčastějším je počasí a to, jak často auto vystavujete prašným nebo jinak náročným podmínkám. Všeobecně se doporučuje voskovat auto dvakrát ročně, zvyčajne na jaře a na podzim. Takto nejlépe ochránite lak před sluncem, deštěm nebo posypovou solí v zimě.
Pokud však už skôr uvidíte, že se voda začíná nehezky shlukovat do kapek a klouzat z povrchu, může to být signál, že je nejvyšší čas obnovit voskovou vrstvu. To vám zaručí nejen krásnější vzhled, ale i lepší ochranu a delší životnost laku.
Neodolatelná krása auta není jen o nablýskané karoserii, ale i o některých dalších detailech. Jde zejména o světla, kola, pneumatiky plasty, chróm.
Pravidelně čistit světlomety se oplatí pomocí speciálního přípravku, který z jejich povrchu jemně odstraní špínu, hmyz i stopy po kamínkách bez jejich poškození. Vaše světla tak budou zářit oveľa intenzivnější, což se zíde nejen při jízdě v noci nebo za nepříznivého počasí, ale i na přímém slunci, kde se budou lesknout tak, jako lak.
Rovnako se oplatí věnovat zvýšenou pozornost diskům a pneumatikám, které patří k nejvíce znečištěným částem. Disky důkladně zbavte brzdného prachu a nečistot čističem a měkkým kartáčkem. Na škodu tiež není ich ani pořádně přeleštit.
Pokud jde o pneumatiky, ty pravidelně nejen umývejte, ale se zaměřte i na jejich stav a vzhled. Nejlepším řešením jsou speciální oživovače pneumatik, které udrží gumu pružnou a tak sníží riziko drobných prasklin. Nezapomínejte ani na další vnější materiály, či už jde o plast nebo i o chróm. Na první pohled jsou to detaily, ale velmi důležité.
Plasty totiž často blednou vlivem slunečního záření a povětrnostných podmínek, při chrómu je zas riziko usazování vodního kamene či poškození od solí a kamínků. Pravidelně proto tyto materiály ošetřujte vhodnými přípravky.
zakoupené na runder.cz 15.04.2025
zakoupené na runder.cz 02.04.2025
zakoupené na runder.cz 07.04.2025
zakoupené na runder.cz 02.04.2025
zakoupené na runder.cz 10.04.2025
zakoupené na runder.cz 10.04.2025